kaba style

Etikett - viselkedéskultúra

” Képzeljük el, mondjuk, hogy elindulunk otthonról egy találkozóra… mondjuk egy randira… Hogyan öltözünk fel? S ami fontosabb, kit képviselünk? –
Most tegyük fel, hogy nem randira, hanem egy üzleti megbeszélésre vagy ügyféltalálkozóra indulunk … „

kaba style

Etikett - viselkedéskultúra

” Képzeljük el, mondjuk, hogy elindulunk otthonról egy találkozóra… mondjuk egy randira… Hogyan öltözünk fel? S ami fontosabb, kit képviselünk? –
Most tegyük fel, hogy nem randira, hanem egy üzleti megbeszélésre vagy ügyféltalálkozóra indulunk … „

Hogyan kapcsolódik a Stílus és az Etikett?

Ezt a kapcsolatot többféleképpen is meg lehet közelíteni. Egyrészt a Stílus tükrözi az etikett  ismeretét és betartását, például a megfelelő öltözködés, beszéd, viselkedés és írás módjában.
Másrészt a Stílus kifejezi az egyéniségünket, ízlésünket, kreativitásunkat és hangulatunkat, amelyek nem mindig egyeznek meg az etikett által előírt normákkal. A Stílus és az etikett közötti egyensúly megtalálása fontos a társadalmi és szakmai kapcsolatokban, valamint a saját magunkkal való elégedettségben.

Néhány szó az üzleti etikettről …

Az üzleti életben van egy alapelv: először ismer, aztán kedvel, majd bízik bennünk, s a végén üzletet kötünk. S azt is könnyű belátni, hogy bizalmat építeni, illetve rombolni, viselkedéssel lehet.

Képzeljük el, mondjuk, hogy elindulunk otthonról egy találkozóra… mondjuk egy randira… Hogyan öltözünk fel? S ami fontosabb, kit képviselünk? Valószínűleg olyan öltözéket választunk, ami egyszerre önazonos és vonzónak érezzük magunkat benne. S a randin természetesen saját magunkat „képviseljük”, saját értékrendünket, érdeklődésünket, vágyainkat.

Most tegyük fel, hogy nem randira, hanem egy üzleti megbeszélésre vagy ügyféltalálkozóra indulunk. Milyen öltözéket választunk? S kit képviselünk? A megjelenésünket – noha még mindig önazonos – befolyásolják a cég írott, illetve íratlan elvárásai. A  megbeszélésen pedig már nem magunkat képviseljük, hanem a „cég arcai” vagyunk.

Noha mostanában egyre nagyobb tendencia, hogy a munkavállaló  olyan cég mellett teszi le a voksát, amely értékrendje  harmonizál az övével, ezért a cég értékrendjét magától értetődő természetességgel tudja képviselni, ez nem változtat azon, hogy a tárgyalásokon, megbeszéléseken a cég érdekeinek hatékonyan érvényesítése a cél.

A fenti gondolatsor jól mutatja, hogy mi a különbség a hétköznapi és az üzleti viselkedéskultúra alaphelyzete, illetve az általuk elérni szándékozott cél között.

A mindennapi (társasági) etikett(öltözködés-, viselkedés-és kommunikációs kultúra) középpontjában a harmonikus kapcsolatok állnak, az üzleti etikett középpontjában ezen felül az üzleti (pénzügyi, szakmai) siker is. A siker pedig abban gyökerezik, hogy mennyire tudja a cég megőrizni ügyfelei, partnerei és nem utolsó sorban  munkatársai lojalitását (elkötelezettségét, hűségét), elérve azt, hogy hosszútávú, megbízható partnert lássanak benne, sőt jó szívvel ajánlják másoknak is, és ennek köszönhetően a cég pénzügyi és szakmai szempontból is sikeres legyen.

Az üzleti életben van egy alapelv, amelyet analógiaként az élet más területire is használhatunk:

„Először ismer, aztán kedvel, majd bízik bennünk, s a végén üzletet kötünk.”

Az üzleti életben a viselkedéssel kapcsolatos elvárások sokkal nagyobbak. Az üzleti etikett szabályai a hétköznapi viselkedéskultúra szabályainál egy fokkal formálisabbak, távolságtartóbbak, szertartásosabbak, nagyobb hangsúly esik a pontosságra és a „szerepek” ismeretére.  Ez közel sem azt jelenti, hogy az üzleti kultúra ne lenne barátságos, de a közvetlenség soha nem léphet át bizonyos határokat, s nem fordulhat indiszkrécióba.

Az, hogy mekkora jelentősége van egy-egy életpálya vagy vállalkozás sikerében az Etikett ismeretének, jól mutatja, Tom Corley kutatása, aki számos dúsgazdag emberrel folytatott beszélgetés során arra kereste a választ, hogy az önerőből milliomossá váló vállalkozók milyen – a kevésbé sikeres vállalkozótársaiktól eltérő – szokásokkal rendelkeznek.

A csokorba gyűjtött tulajdonságok között az Etikett ismerete, jelentőségének felismerése és szabályainak betartása éppen úgy szerepel, mint a dúsgazdagok azon közös vonása, hogy mindannyian  mesterei a small talk-nak (könnyed társalgás).

Az üzleti etikett ismerete nem egyszerűen hasznos tudás, de jó befektetés is.

/Üzleti etikett cikk forrás: Erdős Zsuzsanna / üzleti etikett szakértő/

Az elegancia mindig suttog, sosem kiabál 

© Copyright KABA - Minden jog fenntartva.

Szerzői Jogok és Védjegy Információk

Általános információk

A weboldalon használt logó, dizájn, írott tartalmak, illetve blogbejegyzések szerzői jogvédelem alatt állnak. Kivéve ahol az kifejezetten másként van feltüntetve.

A weboldalon használt képek az Envato.com és a I Stock Photo. com licence alapján kerültek felhasználásra.

Védjegy információk

A weboldalon található „KABA” feliratú színes ábrás európai védjegy (a továbbiakban: Európai védjegy) Bacskai Katalin kizárólagos tulajdona. Az Európai védjegy lajstromszáma: 018934896. Az Európai védjegy és/vagy bármely elemének felhasználása csak Bacskai Katalin engedélyével lehetséges. Az Európai védjegy engedély nélküli felhasználása az Európai Tanács és Parlament EU 2017/1001 számú európai uniós védjegyrendelet alapján védjegybitorlásnak minősül. A védjegybitorlást a törvény bünteti! Minden jog fenntartva!

Felhasználási feltételek

A weboldal használatával Ön elfogadja, hogy tiszteletben tartja a szerzői jogokat, védjegyet és egyéb vonatkozó törvényeket. Ön vállalja, hogy nem másolja, nem terjeszti, nem adja át, nem ad el, nem licenccel, nem módosít és nem használ fel semmilyen formában a weboldal tartalmát engedély nélkül.

Jogorvoslat

A fent említett feltételek megsértése esetén Bacskai Katalin jogi lépéseket tehet beleértve, de nem korlátozva a kártérítési igényeket és/vagy büntetőjogi eljárást.

Kapcsolat

Amennyiben kérdése van a weboldal szerzői jogi védelmével vagy a védjegy használatával kapcsolatban, kérem lépjen kapcsolatba velem a (Kapcsolatfelvételi információk) címen.

Az elegancia mindig

suttog, sosem kiabál

© Copyright KABA - Minden jog fenntartva.

Szerzői Jogok és Védjegy Információk

Általános információk

A weboldalon használt logó, dizájn, írott tartalmak, illetve blogbejegyzések szerzői jogvédelem alatt állnak. Kivéve ahol az kifejezetten másként van feltüntetve.

A weboldalon használt képek az Envato.com és a I Stock Photo. com licence alapján kerültek felhasználásra.

Védjegy információk

A weboldalon található „KABA” feliratú színes ábrás európai védjegy (a továbbiakban: Európai védjegy) Bacskai Katalin kizárólagos tulajdona. Az Európai védjegy lajstromszáma: 018934896. Az Európai védjegy és/vagy bármely elemének felhasználása csak Bacskai Katalin engedélyével lehetséges. Az Európai védjegy engedély nélküli felhasználása az Európai Tanács és Parlament EU 2017/1001 számú európai uniós védjegyrendelet alapján védjegybitorlásnak minősül. A védjegybitorlást a törvény bünteti! Minden jog fenntartva!

Felhasználási feltételek

A weboldal használatával Ön elfogadja, hogy tiszteletben tartja a szerzői jogokat, védjegyet és egyéb vonatkozó törvényeket. Ön vállalja, hogy nem másolja, nem terjeszti, nem adja át, nem ad el, nem licenccel, nem módosít és nem használ fel semmilyen formában a weboldal tartalmát engedély nélkül.

Jogorvoslat

A fent említett feltételek megsértése esetén Bacskai Katalin jogi lépéseket tehet beleértve, de nem korlátozva a kártérítési igényeket és/vagy büntetőjogi eljárást.

Kapcsolat

Amennyiben kérdése van a weboldal szerzői jogi védelmével vagy a védjegy használatával kapcsolatban, kérem lépjen kapcsolatba velem a (Kapcsolatfelvételi információk) címen.