Öko divat
Imádom a szép ruhákat, a szép kiegészítőket, a gyönyörű épületeket, a művészetet, de imádom a természetet is, és mindent, amit ad nekünk ez a gyönyörű bolygó. Ezért számomra nagyon fontos a környezettudatos életmód, és én is igyekszem ezek szerint élni. Tudatosan vásárolok, vigyázok a dolgaimra, vigyázok és odafigyelek a környezetemre.
Kicsit bővebben az Öko divatról.
- Az Öko-divat célja, hogy csökkentse a divatipar negatív hatásait a természetes erőforrásokra, az éghajlatra, az emberi egészségre.
- Az Öko-divat előnyben részesíti az újrahasznosított, újrahasznosítható, biológiailag lebomló vagy organikus anyagokat, mint például a pamut, a bambusz, a len, a gyapjú vagy a selyem. Ezek az anyagok kevesebb vizet, energiát és vegyszert igényelnek a termesztésük és a feldolgozásuk során, mint a poliészter, az akril vagy a nylon.
- Az Öko-divat figyelembe veszi a gyártás során keletkező hulladékot, szennyezést és kibocsátást, és igyekszik minimalizálni ezeket. Az Öko-divat olyan technológiákat és módszert alkalmaz, amelyek csökkentik az anyagveszteséget, az energiafogyasztást, a vegyi anyagok használatát és az üvegházhatású anyagok kibocsátását.
- Az Öko-divat elősegíti a helyi termelést és forgalmazást, hogy csökkentse a szállításból adódó környezeti terhelést.
- Az Öko-divat arra buzdítja a fogyasztókat, hogy tudatosan válasszanak és viseljenek ruhákat. Az Öko-divat elutasítja a „gyors divat” elvét, amely arra épül, hogy gyakran cseréljük le ruháinkat az aktuális trendeknek megfelelően. Ehelyett az Öko-divat arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy gondoskodjanak ruháikról úgy, hogy kevesebb vizet, energiát és mosószert használjanak, valamint, hogy újrahasznosítsák vagy adományozzák elhasznált ruháikat.
Az Öko-divat tehát nem csak egy divatstílus vagy egy termékcsalád, hanem egy filozófia és egy életmód is. Az Öko-divat célja nem csak az esztétika vagy az elegancia megteremtése, hanem az etika és a ökológia megvalósítása is. Az Öko-divat nem csak arról szól, hogy mit viselünk, vagy hogyan nézünk ki, hanem arról is, hogy mit gondolunk, vagy érzünk.
Néhány hazai és külföldi divatmárka, amelyek az újra hasznosításban is jeleskednek:
Hazai divatmárkák: Medence re+concept, Sharolta, Plastenka, Cirrhopp stb.
Külföldi divatmárkák: Patagónia, Stella McCartney, Eileen Fisher stb.